افق اسجیل در ۱۴۰۴

اولین باشگاه کشاورزان جوان به‌صورت رسمی در روستای اسجیل به ثبت رسیده است. اسجیل یكی از روستاهای زیبا و ییلاقی حاشیه شمالی كوه‌های بینالود است كه در حدود ۴۰ كیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است. یکی از مهمترین دستاوردهای باشگاه روستای اسجیل تدوین سند توسعه روستایی است که اهداف آن برای سال ۱۴۰۴ به شرح ذیل است:

۱) توسعه‌یافتگی در تمامی حوزه‌های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متکی بر شاخصه‌های انسان‌مدار

۲ برخوردار از دانش و فناوری روز، توانا در افزایش میزان بهره‌وری از خاک و آب مؤثر در رشد تولید ناخالص ملی

۳ برخوردار از رفاه، تأمین اجتماعی، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر و فساد و تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب

۴ فعال، برخوردار از روحیه تعاون و سازگاری اجتماعی، متعهد به نظام و انقلاب اسلامی و شکوفایی ایران و مفتخر به «اسجیلی»بودن

۵ توقف روند مهاجرت از اسجیل به شهر و افزایش مستمر بازگشت مهاجران به روستا

۶ برخوردار از استحکام ساختاری، زیرساخت‌های مناسب تولید و بخش‌های متنوع و فعالیت‌های گسترش یافته و مکمل، به ویژه در بخش صنایع تبدیلی و کوچک و خدمات نوین با هدف ارتقای سطح درآمد و زندگی روستائیان و کشاورزان.

همچنین اعضای باشگاه روستای اسجیل، کانون فرهیختگان روستا را برای برنامه‌ریزی و انجام کارهای کلان- تشکیل دادند و به درخواست فرمانداری، شورای توسعه و پیشرفت روستا را تأسیس کردند. این شورا ترکیبی از دهیاری، شورایاری، باشگاه کشاورزان جوان، تعاونی و پایگاه بسیج روستاست. ذیل این شورا «تعاونی توسعه روستایی همت سبز اسجیل» تشکیل یافته است؛ سهم‌های این تعاونی به‌صورت یکسان بین روستاییان توزیع می‌شود. ضمن اینکه اجازه خرید تعداد سهم‌های بالا به اعضا داده نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code